Sensor Tower مخفیانه اطلاعات کاربران را از طریق پروفایل فیلتر جمع آوری میکند

گزارش جدیدی از BuzzFeed News می گوید ، پلت فرم Analytics Sensor Tower مخفیانه از طریق برنامه های V-P–N و مسدود کردن آگهی در iOS و Android ، مخفیانه داده ها را از کاربران جمع آوری کرده است. این برنامه ها باعث می شود که کاربران با گذشتن از محدودیت های اپل ، گواهی های ریشه را از طریق Safari نصب کنند.

در این گزارش جزئیات آمده است که از سال ۲۰۱۵ ، برج سنسور حداقل ۲۰ برنامه برای iOS و Android داشته است. یکی از آنها ، Adblock Focus ، اخیراً در فروشگاه App موجود بود تا اینکه BuzzFeed News با اپل تماس گرفت. دیگری که بنام Luna V-P–N وجود دارد هنوز وجود دارد ، اما اپل می گوید که همچنان به بررسی این اپلیکیشن می پردازد. سخنگوی اپل تأیید کرد که ده ها برنامه قبلی برج سنسور به دلیل تخلفات از فروشگاه App حذف شده اند.

جالب اینجاست که هیچکدام از برنامه های کاربردی به برج سنسور در فروشگاه App گره خورده اند ، درعوض آنها تحت نام شرکت های دیگر قرار گرفته اند. BuzzFeed News روابط خود را با برج سنسور پس از تحقق برنامه ها کشف کرد “حاوی کدی است که توسط برنامه نویسانی که برای شرکت کار می کنند ساخته شده است.”

در گفتگو با BuzzFeed News ، رندی نلسون ، رئیس دفتر سنجش موبایل Sensor Tower ، توضیح داد که “اکثریت قریب به اتفاق” برنامه ها “کمبود و تعداد معدودی در حال غروب آفتاب هستند”. البته او به طور ناخواسته اذعان نکرد که این اپلیکیشن ها نقص هستند زیرا به دلیل نقض خط مشی حذف شدند.

نلسون همچنین از داده های جمع آوری شده توسط برنامه ها که بیش از ۳۵ میلیون بار بارگیری شده اند دفاع کرد.

نلسون گفت: “برنامه های ما داده های حساس کاربر مانند گذرواژه‌ها ، نام کاربری و غیره را از کاربران یا سایر برنامه های دستگاه کاربر از جمله مرورگرهای وب ردیابی ، درخواست یا ذخیره نمی کنند.”

Luna V-P–N باعث می شود تا کاربران با ارائه امکان مسدود کردن تبلیغات YouTube ، یک گواهی ریشه نصب کنند. اپل امتیازات گواهی ریشه را در برنامه های شخص ثالث محدود می کند ، اما برج سنسور با نصب کاربر مجوز در Safari این کار را کنار گذاشت:

به عنوان مثال ، Luna V-P–N اعلانی را نشان می دهد که در صورت اضافه کردن برنامه افزودنی Adblock ، یکی دیگر از محصولات SensorTower ، امکان مسدود کردن تبلیغات در YouTube را فراهم می کند. این شروع فرایندی را آغاز می کند که منجر به نصب گواهی ریشه می شود.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

question