مموجی جدید اپل به صورت اتوماتیک بر اساس تصاویر کاربر ساخته خواهد شد

مموجی جدید اپل | ویژگی های Memoji و Animoji اپل محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند و کاربران از این ویژگی ها برای تبلیغات و سرگرمی های مختلف استفاده می‌کنند. در iOS 13 اپل قابلیت های Memoji را افزایش داد و به کاربران این امکان را داد که مجموعه ای از استیکرهای سفارشی خود را بسازند و بتوانند در اپلیکیشن Messages از آنها استفاده کنند.

 

مموجی جدید اپل

با این وجود پروسه ساخت Memoji چند دقیقه طول می‌کشد و اگر کاربر بخواهد که Memoji شباهت زیادی با چهره ی حقیقی خود داشته باشد ممکن است پروسه ساخت آن طولانی تر نیز بشود. اما بعضی از کابران بلد نیستند به درستی از این ویژگی استفاده کنند و مجبور هستند که شخص دیگری برای ساخت Memoji کمک بگیرند و یا به استفاده از Animoji روی آورند.

بر اساس پتنت جدیدی که اپل در روز سه شنبه در سازمان جهانی ثبت پتنت و نشان تجاری ایالات متحده ثبت کرده است، مموجی ها به صورت اتوماتیک بر اساس تصویر کاربر ساخته خواهد شد.

به طور خلاصه، این پتنت از تصویر کاربر برای مشخص کردن خصوصیات ظاهری کاربر استفاده میکند سپس از این اطلاعات برای ساخت یک آواتار استفاده میکند.

در این روش ویژگی ها و حالت صورت کاربر ارزیابی میشود و سپس بهترین آواتار موجود برای پیاده سازی این ویژگی ها انتخاب میشود. برای اینکه مموجی با چهره ی کاربر همخوانی داشته باشد، آواتار الگو بر اساس ویژگی های صورت کاربر باز طراحی خواهد شد. پس از اینکه تمام ویژگی های صورت کاربر بر روی آواتار الگو پیاده سازی شد، پروسه ساخت مموجی به پایان میرسد و کاربر می‌تواند از مموجی سفارشی خود استفاده کند.

 

 

در طول این پروسه اجزای مختلف چهره کاربر از جمله عینک، ریش و سبیل، موی سر، چشم و رنگ پوست بر روی آواتار الگو پیاده سازی میشوند.همچنین آیفون می‌تواند از دیتای کاربر برای ساخت استیکرهای مموجی و یا ایجاد تغییرات در ظاهر مموجی ها استفاده کند.

اپل هر هفته تعدادی پتنت جدید به ثبت می‌رساند و با اینکه وجود یک پتنت به معنی علاقه اپل به یک ایده ی به خصوص است، تمام پتنت ها لزوماً در سرویس ها و یا محصولات جدید اپل به کار نمی‌روند.

اما از آنجایی که این پتنت مربوط به پردازش تصویر است و کاملاً نرم افزاری است، و با توجه به اقدامات اپل در راستای بهبود ویژگی Memoji، انتظار میرود که این پتنت در محصولات آینده اپل مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین از آنجایی که در این پروسه از دیتای یک تصویر ۲ بُعدی استفاده میشود، اپل می‌تواند از فِیس آیدی و دوربین TrueDepth برای تکمیل این طرح مفهومی استفاده کند. به لطف نقطه یابی ۳ بُعدی، اپل می‌تواند جزئیات بسیار ریز چهره کاربر را بر روی آواتار پیاده سازی کند و به کاربران این امکان را بدهد که در هر زمان به راحتی مموجی خود را بسازند.

لازم به ذکر است که این تنها راهکار اپل برای بهبود ویژگی های Memoji و Animoji نیست. یکی از پتنت های اپل که در نوامبر سال ۲۰۱۸ لو رفت حاکی از وجود قابلیت ضبط صدا با Animoji بود، اما در نهایت اپل به ارائه ی یک سری افکت های صوتی از طریق یک سری کلید واژه بسنده کرد. برای مثال با گفتن کلمه woof آیفون صدای سگ را پخش میکند.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

question