تأمین کنندگان اپل در گزارشی از کار اجباری اقوام اویغورها در چین نقش دارند

یک گزارش آخر هفته در روزنامه انگلیسی The Independent منتشر شد و توجه مجدد به معالجه اقوام اویغورها در چین را نشان داد. این گزارش با تمرکز بر شرایط کار در کارخانه های چین می گوید که رژیم چین هزاران اویغور مسلمان را از منطقه غرب سین کیانگ جابجا کرده است تا مجبور به کار در این کارخانه ها شوند.

علاوه بر نایک ، دل ، فولکس واگن و سایر مارک های بزرگ آمریکایی ، اپل نیز با داستان مرتبط است – به طور خاص دو تأمین کننده اپل ، BOE و O-Film.

فناوری BOE صفحه نمایش ال سی دی را برای دستگاه های اپل ، در حال حاضر مک بوک ها و iPad ها ایجاد می کند. گفته می شود اپل روابط خود را با BOE در زنجیره تأمین بیشتر می کند ، زیرا سازنده برای تهیه نمایشگرهای OLED برای آیفون های رده بالا اپل در سال ۲۰۲۱ آماده می شود تا به اپل اجازه دهد وابستگی خود را به تولید OLED سامسونگ کاهش دهد.

O-Film ماژول های دوربین مختلفی را در سخت افزار اپل از جمله دوربین سلفی و برخی از لنزهای عقب در آیفون ۱۱ پرو ایجاد می کند.

اپل در بیانیه ای اعلام کرد که برای تهیه کنندگان قوانین سختگیرانه ای دارد و انتظار دارد که همه کارگران با عزت و احترام با آنها برخورد شوند.

جاش روزنستاک سخنگوی سخنگوی گفت: “اپل اختصاص داده شده است تا اطمینان حاصل کند که همه افراد در زنجیره تأمین ما با عزت و احترامی که شایسته آن هستند رفتار می شوند.” “ما این گزارش را ندیده ایم ، اما با تمام تامین کنندگان ما همکاری می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از استانداردهای بالای ما حمایت می شود.”

اپل قرار است چهاردهمین گزارش مسئولیت تأمین کننده خود را ظرف چند هفته آینده منتشر کند و جزئیات جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه کاهش اضافه کار ، زیر سن و اجبار را در زنجیره تأمین لابیرنتین که هر روز میلیون ها دستگاه از آن را تهیه می کنند ، شرح دهد.
FTC

دیدگاه‌ها ۰

*
*

question