اپل جلوی انتشار برنامه های کرونا ویروس در اپ استور را گرفت

گزارش جدید CNBC در گزارشی می گوید ، اپل موضع محکمی در مورد برنامه های کروناویروس که از “مؤسسات شناخته شده نیست” گرفته شده است. براساس این گزارش ، اپل با این سیاست سعی در جلوگیری از گسترش اطلاعات نادرست دارد.

برای گزارش ، CNBC با چهار برنامه نویس مستقل که برنامه های مربوط به coronavirus را که از فروشگاه App رد شده بود ، صحبت کرد. در این گزارش آمده است: برنامه های مورد نظر “به مردم این امکان را می دهد تا اطلاعاتی را در مورد کشورهایی که پرونده های آنها را تأیید کرده اند” مشاهده کنند.

برخی از برنامه ها از داده های منابعی مانند سازمان بهداشت جهانی استفاده می کنند.

چرا اپل این برنامه ها را حذف می کند؟ بنا به گزارش ، این شرکت از طریق تلفن به یک توسعه دهنده گفته است که هر چیزی که مربوط به coronavirus است باید توسط یک سازمان رسمی بهداشت یا دولت منتشر شود. یک توسعه دهنده جداگانه از اپل پاسخ کتبی گرفت و گفت که “برنامه هایی که اطلاعات مربوط به اطلاعات پزشکی فعلی را دارند باید توسط یک نهاد شناخته شده ارسال شوند.”

این گزارش با استناد به شخصی که با این موضوع آشنا است ، می افزاید: اپل در حال جستجو در مورد داده های برنامه ها و همچنین توسعه دهندگان است:

اپل برای جلوگیری از شیوع اطلاعات نادرست ، به طور خاص برنامه های coronavirus را ارزیابی کرده است. این هم به نظر می رسد که اطلاعات بهداشتی از کجا نشأت می گیرد و آیا سازندگان نماینده سازمان هایی هستند که کاربران می توانند به انتشار اطلاعات دقیق مانند دولت ها یا سازمان های متمرکز بر سلامتی ، مطابق با شخصی که با این موضوع ارتباط دارد ، اعتماد کنند.

به همین ترتیب ، جستجوی coronavirus در فروشگاه App در iOS نتایج کمی را نشان می دهد ، از جمله یک برنامه منتشر شده توسط دولت برزیل. اگر هدف اپل جلوگیری از اطلاعات نادرست باشد ، منتقدان ممکن است استدلال کنند که برنامه هایی که از داده های سازمانهایی مانند WHO استفاده می کنند ، به مردم کمک می کند تا از وضعیت موجود آگاه باشند.

اپل دیروز دستورالعمل های فروشگاه App خود را اصلاح کرد ، از جمله تغییراتی که به طور خاص به این وضعیت مربوط می شود ، صرف نظر کرد:

خط مشی به روز شده ای که روز چهارشنبه توسط اپل منتشر شده است ، مورد جدیدی با عنوان ۵٫۱٫۱٫ix دارد ، که نزدیک به آنچه توسعه دهندگان گفته بودند به آنها گفته شده است. برنامه هایی در زمینه های “بسیار تنظیم شده” مانند مراقبت های بهداشتی ، خدمات مالی یا مسافرت هوایی باید توسط “شخص حقوقی ارائه دهنده خدمات ، و نه توسط یک توسعه دهنده شخصی” ارسال شود.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

question